Review: JBL GO

Vlak voordat ik naar Ierland ging kocht ik een kleine speaker van JBL. In deze post zal ik vertellen wat mijn ervaringen zijn met deze speaker.

Als allereerste moet ik zeggen dat ik de speaker erg handig vind om mee te nemen. Hij is niet te groot en heeft geen rare vormen waardoor ik bang ben dat hij stuk zal gaan. Verder is het uiterlijk ook erg leuk. Hij is misschien een beetje standaard, aangezien het gewoon een vierkant is, maar juist de simpelheid van het model maakt dat ik hem erg leuk vind! Verder komt hij ook voor in 8 kleuren. Toen ik eenmaal besloten had dat ik deze speaker wou, kon ik maar moeilijk beslissen welke kleur het zou worden. Naast de standaardkleuren zwart en grijs zijn er 6 andere leuke opvallende kleuren, namelijk: blauw, roze, groen, geel, oranje, rood. Ik heb uiteindelijk gekozen voor groen, ook al vond ik de roze en blauwe speaker ook erg mooi! Deze kleur was alleen iets minder fel en net even een wat andere kleur dan ik normaal heb. Ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze!

jbl-go-groen

De speaker kost maar 29 euro bij de Mediamarkt en hij is van JBL, JBL is naar mijn mening een gevestigd merk als het aankomt op alles wat te maken heeft met geluid (net als SONY). Toen ik zag dat zij een relatief goedkope speaker hadden uitgebracht, haalde dit mij over om hem te kopen. Ik wou al langer een kleine compacte speaker, dus dit kwam erg goed uit! Ik had al wel een oude boombox op mijn kamer, maar daar kan ik geen muziek op spelen die ik op mijn telefoon heb staan. Ik heb er niks op tegen om CD’s te komen  van artiesten met een album dat ik erg leuk vind, maar het is wel leuk om naar veel verschillende muziek te luisteren en niet steeds naar dezeflde albums. Ook kan ik moeilijk mijn laptop of die oude boombox meenemen naar het park, of naar een meer om daar muziek te gaan luisteren. Voor dit soort gevallen is het hebben van zo’n kleine speaker erg handig.

Ik moet zeggen dat ik niet extreem hoge verwachtingen had van het geluid, aangezien er bluethooth speakers zijn voor meer dan 100 euro, maar het geluid was echt beter dan verwacht! Je kan er geen feestjes mee geven waar de muiek erg hard aanstaat, maar voor achtergrond muziek op een feestje of voor bij het meer of in een park is het echt een speaker met goed geluid! Hij is zijn geld zeker waard! Ik vind het geluid dat uit deze speaker komt mooier dan het geluid dat uit mijn laptop komt, dus ik gebruik de speaker inmiddels bijna elke keer als ik muziek luister als ik geen oordopjes in heb!

Je kan je telefoon dus laten verbinden met de speaker via bluetooth, maar je kan ook een aux kabel aansluiten. Deze heb ik helaas zelf niet, dit zou namelijk batterij schelen! Dit is dus erg handig als je die aux kabel wel hebt. Verder heeft de speaker ook een speakerphone, ik weet niet precies wat dit nou is, maar het zorgt ervoor dat je ook heldere telefoon gesprekken kan voeren waarbij het geluid komt uit de speaker! Blijkbaar zorgt deze speakerphone over een ruis- en echo- onderdrukking, een leuk extratje dus!

Ik kan iedereen deze speaker aanraden. Hij is alleen iets minder geschikt om over het geluid van een druk huisfeesjte heen te komen (ik zou dat ook gewoon doen via goede boxen als je echt luide muziek wilt op je feestje), verder is alles echter prima en is hij ook niet duur voor een speaker van deze kwaliteit!

Wat vinden jullie van de speaker? X